صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سونوگرافی در منزل / سونوگرافی آنومالی؛ نحوه انجام در خانه
سونوگرافی آنومالی؛ نحوه انجام در خانه

در حال حاضر بسیاری از ناهنجاری‌ های شایع در زمان بارداری قابل شناسایی هستند. شناسایی ناهنجاری‌ های جنینی با هدف کاهش تولد کودکان دارای مشکل جسمی یا ذهنی در طول بارداری و در تست‌ های سه ماهه دوم انجام می‌ پذیرد. سونوگرافی آنومالی یکی از مهم‌ترین مراحل در دوران بارداری است که به کمک آن می‌ توان به شناسایی و ارزیابی ناهنجاری‌ های احتمالی جنین پرداخت. این نوع سونوگرافی معمولاً در هفته‌ های 18 تا 20 بارداری انجام می‌ شود و در آن، متخصص با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، به بررسی ساختارهای آناتومیک جنین و تطابق آنها با معیارهای طبیعی می ‌پردازد. انجام سونوگرافی آنومالی در منزل، این امکان را فراهم می‌ سازد که مادران با آرامش و راحتی بیشتر، این تجربه را پشت سر بگذارند و از فضای آشنا و راحت خانه بهره‌ مند شوند. این روش علاوه بر کاهش استرس مادر، به افزایش راحتی و دسترسی به خدمات پزشکی نیز کمک می‌ کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

سونوگرافی آنومالی چیست؟

سونوگرافی آنومالی یا اسکن آنومالی، یکی از انواع سونوگرافی است که وضعیت رشد اندام‌ ها و اعضای بدن جنین را بررسی می‌ کند. همچنین می‌ تواند برخی از نقایص مادرزادی و ناهنجاری‌ های آناتومیکی را تشخیص دهد. ازآنجایی‌ که معمولاً در حدود هفته 18 تا 22ام بارداری انجام می‌شود، با عنوان سونوگرافی 20 هفتگی نیز یاد می‌ شود. در طی آن، سونوگرافیست از یک سونوگرافی دو بعدی، سه ‌بعدی یا حتی چهاربعدی برای تصویر برداری از جنین داخل رحم استفاده می‌ کند. همچنین ممکن است برای تعیین جنسیت نیز استفاده شود.

فواید سونوگرافی آنومالی در منزل

سونوگرافی آنومالی در منزل تهران و کرج

مراحل انجام سونوگرافی آنومالی در منزل

شما می توانید برای انجام سونوگرافی آنومالی در خانه با مراکز خدمات پزشکی در منزل مانند پلتفرم امید سلامتی تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه پس از تماس و ثبت درخواست، به صورت شبانه روزی خیلی سریع و در اولین فرصت در خدمت شما خواهند بود. پس از مراجعه کارشناسان پلتفرم امید سلامتی برای انجام سونوگرافی آنومالی در منزل و آماده سازی تجهیزات، قبل از اینکه پروب سونوگرافی بر روی شکم حرکت داده شود مقداری ژل بر روی پوست مالیده می‌ شود تا تصاویر به‌ درستی به مانیتور ارسال شود. سپس پالس‌ های صوتی از طریق پروب ارسال‌ شده و تصاویر واضحی از جنین بر روی صفحه مانیتور نقش می‌ببندد. جواب آزمایش در همان روز سونوگرافی آماده می‌ شود و یک نسخه از آن در اختیار پزشک قرار می‌ گیرد.

چگونه برای سونوگرافی آنومالی آماده شویم؟

  1. آب کافی چند ساعت پیش از سونوگرافی آنومالی بنوشید تا مثانه شما پر باشد.
  2. لباسی در این روز بر تن کنید که به راحتی قابل تنظیم بوده و گشاد باشد.
  3. کلیه مدارک پزشکی خود را به همراه داشته باشید تا اگر مورد نیاز سونوگرافر قرار گرفت، ارائه کنید.

سونوگرافی آنومالی چه چیزهایی را تشخیص می دهد؟

در ادامه برخی از ناهنجاری های جنینی که با انجام سونوگرافی آنومالی قابل تشخیص هستند عنوان شده اند:

تفاوت سونوگرافی آنومالی در کلینیک و در منزل

سونوگرافی در منزل، کاربردی مانند دیگر دستگاه‌ های سونوگرافی ثابت موجود در مراکز و کلینیک‌ های درمانی دارد و با استفاده از امواج صوتی و فرکانس‌ها به مشاهده اندام‌های داخلی بدن و شناسایی بیماری کمک می کند؛ اما کوچکتر از دستگاه‌های سونوگرافی است که در مراکز درمانی قرار دارند. کوچک بودن این دستگاه باعث می‌شود به راحتی قابل حمل باشد و بتوان آن را جابجا کرد.

نکات ایمنی و بهداشتی در انجام سونوگرافی آنومالی در منزل

استفاده از دستگاه مناسب: تهیه و استفاده از دستگاه سونوگرافی معتبر و با کیفیت اولیه ایمنی را تضمین می‌کند. اطمینان حاصل کنید که دستگاه از منابع معتبر تهیه شده و قبل از استفاده، به درستی تنظیم شده است.
ضدعفونی کردن تجهیزات: تمامی لوازم و تجهیزات مورد استفاده برای انجام سونوگرافی باید به دقت ضدعفونی شده باشند تا جلوی انتقال عفونت‌ ها را بگیرند.
محیط مناسب: انجام سونوگرافی در یک محیط تمیز و آرام می‌ تواند به دقت و کیفیت تصاویر کمک کند. انتخاب یک فضای خلوت و بدون نورپردازی می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی نتایج داشته باشد.
استفاده از ژل آلتراسونیک: استفاده از ژل آلتراسونیک بر روی پوست بهبود انتقال امواج فراصوتی را فراهم می‌ کند و باعث بهبود کیفیت تصاویر می‌شود.
توجه به موقعیت بدن: قبل از انجام سونوگرافی، مطمئن شوید که بدن فرد مورد بررسی در موقعیت مناسب قرار دارد تا اسکن به درستی انجام شود.

چگونه یک تکنسین حرفه ‌ای سونوگرافی آنومالی در منزل را انتخاب کنیم؟

اگر برای انجام سونوگرافی آنومالی در منزل با مراکز دارای مجوز و معتبر تماس حاصل فرمایید؛ می توانید با خیال راحت از خدماتی مانند سونوگرافی در منزل بهره مند شوید . لازم به ذکر است مهارت و تخصص کارشناسان سونوگرافی و داشتن دانش به روز از عواملی هستند که در دقت نتایج سونوگرافی تاثیرگذار می باشند.

هزینه‌ های سونوگرافی آنومالی در منزل

هزینه سونوگرافی در منزل بسته به نوع سونوگرافی متفاوت می باشد. عواملی چون زمان انجام سونوگرافی، وسایل مورد استفاده در انجام سونوگرافی، پروپ استفاده شده در سونوگرافی، مسافت و تایم دسترسی تکنسین به بیمار و در کل موارد مختلفی بر هزینه سونوگرافی در منزل تاثیرگذار است.

سوالات متداول درباره سونوگرافی آنومالی در منزل

برای استفاده از خدمات سونوگرافی در منزل، کافی است با مراکز ارائه خدمات پزشکی در منزل مانند پلتفرم امید سلامتی تماس بگیرید. پس از بررسی درخواست شما و تعیین نوع تصویربرداری مورد نیاز، کارشناسان در اسرع وقت به منزل شما اعزام خواهند شد.

بله، با دستگاه‌ های پیشرفته امروزی و تخصص متخصص سونوگرافی، نتایج کاملا قابل اعتماد است.

برای بررسی و تجزیه تحلیل دقیق ساختار جنین، ممکن است نیاز به دریافت مشاوره داشته باشید.

زمان لازم برای انجام سونوگرافی آنومالی معمولا 30 دقیقه است.

سونوگرافی آنومالی جنین برای تشخیص زود هنگام بیماری‌ های مادرزادی خطرناک و بارداری های پرخطر مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

سونوگرافی آنومالی یک آزمایش مهم و ایمن است که با استفاده از امواج صوتی می تواند به والدین کمک کند تا در مورد سلامتی نوزاد خود آگاهی کامل داشته باشند. این سونوگرافی همچنین می تواند به پزشکان کمک کند تا در صورت وجود ناهنجاری ساختاری، مراقبت های لازم را برای نوزاد برنامه ریزی کنند. در پایان، سونوگرافی آنومالی در منزل با ارائه یک محیط آرام و راحت برای مادران، می‌تواند تجربه‌ای مثبت و کم ‌استرس را به ارمغان بیاورد. این روش نه تنها به شناسایی ناهنجاری‌ های جنینی کمک می‌ کند، بلکه با دسترسی آسان‌ تر به خدمات پزشکی، رضایت و آرامش بیشتری را برای خانواده‌ ها فراهم می‌آورد. خدمات سونوگرافی در منزل بدون کوچک ترین اتلاف وقتی قابل انجام است و شما در مدت زمان کوتاهی می توانید خدمات سونوگرافی در منزل را در اسرع وقت توسط مراکز خدمات درمانی دریافت کنید. بنابراین، انتخاب سونوگرافی آنومالی در منزل می‌ تواند گزینه‌ ای مناسب و مفید برای آینده‌ نگری در دوران بارداری باشد.

مرکز خدمات پزشکی در منزل امید، ارائه دهنده بهترین و تخصصی ترین خدمات شبانه روزی پرستاری در منزل برای کلیه مناطق تهران می باشد. اگر مایل به بهره مندی از خدمات این مرکز توسط مجرب ترین کادر درمانی می باشید؛ لطفا با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 تماس حاصل فرمایید.


تلفن : 09399545088

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل