صفحه اصلی / مطالب و مقالات / خدمات پزشکی در منزل امید / تزریق پی آر پی (PRP) برای درمان انواع مشکلات کمر در منزل
تزریق پی آر پی (PRP) برای درمان انواع مشکلات کمر در منزل

تزریق پی آر پی به کمر یک روش نوظهور درمانی غیر تهاجمی و بدون جراحی می باشد که با کمک آن می‌توان علاوه بر مشکلات کمر بسیاری از عارضه‌های اسکلتی عضلانی را به طور طبیعی ترمیم کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

پی آر پی برای کدام بیماری‌ ها در ناحیه کمر استفاده می‌ شود؟

مزایای پی آر پی کمر

از مهم ترین مزایای این درمان می توان یکی به استفاده از فاکتور‌های رشد موجود در پلاکت‌ها اشاره کرد که باعث تحریک سلول‌های بافت آسیب دیده شده که منجر به افزایش سرعت بازسازی سلول‌ها می شود. در نهایت بافت مورد نظر می‌تواند با سرعت بیشتری ترمیم شده و بهبودی نیز حاصل خواهد شد. روش پی آر پی علاوه بر بهبودی در بافت آسیب دیده، باعث جلوگیری از پیشرفت بیماری در آینده می شود و تا حد زیادی نیاز به درمان‌هایی نظیر درمان جراحی را متوقف می کند. مزیت دیگر این روش با توجه به این که در این فرآیند از خون خود بیمار استفاده می شود احتمال عفونت و یا یا واکنش‌های آلژیک نسبت به تزریق به صفر می رسد.

مراقبت های بعد از پی آر پی کمر

روش تزریق پی آر پی، روشی غیر تهاجمی بوده و در آن، نیازی به نقاهت طولانی نخواهد بود. افراد می توانند دو یا سه روز بعد از پی آر پی، به روال عدای زندگی خود برگردند. در ادامه، به برخی از مراقبت های لازم پس از تزریق پی آر پی اشاره می کنیم:

تزریق پی آر پی برای درمان مشکلات کمر

چه زمانی تزریق پی آر پی به کمر توصیه می‌ شود؟

تزریق پی آر پی می ‌تواند برای برخی از افراد که روش‌ های درمانی دیگر مانند استراحت و یا فیزیوتراپی برای آن‌ها نتیجه بخش نبوده است و بیماری آن‌ها شدت یافته بهترین روش بهبود محسوب شود. به عنوان مثال افرادی که به دلیل درد‌های ناشی از آسیب به نواحی کمر، دچار محدودیت در فعالیت‌های روزانه شده‌اند می‌توانند از این روش استفاده کنند.

تزریق پی آر پی کمر برای چه کسانی مناسب است؟

ممکن است بعضی از افراد نسبت به درمان دارویی دچار واکنش‌هایی مانند حساسیت باشند و یا مصرف دارو‌ها در درد‌های مزمن هیچگونه اثر بهبودی ای ایجاد نکرده باشد. در این صورت این افراد بهترین کاندیدا برای انجام پی آر پی می باشند. در صورتی که فرد شرایط انجام عمل جراحی را نداشته باشد تزریق پی آر پی برای او تجویز خواهد شد. به طور کلی تزریق پی آر پی به عنوان یک روش طبیعی و غیر جراحی بوده و می‌تواند مورد استفاده هر فردی قرار بگیرد.

مراحل تزریق پی آر پی به کمر چگونه انجام می‌شود؟

در این فرآیند پزشک ابتدا از بیمار خون گرفته و با قرار دادن در دستگاه سانترفیوژ پلاسمای حاوی پلاکت از سایر مواد دیگر جدا خواهد شد. سپس پزشک پلاکت ها را برای تزریق پی ار پی آماده کرده و ناحیه آسیب دیده را به خوبی ضد عفونی می کند. در این مرحله پزشک متخصص سرم پس آر پی را با استفاده از یک سرنگ به مفصل و یا محل اسیب دیده تزریق کرده، و محل مورد نظر را پانسمان می کند.

مدت زمان تزریق پی آر پی به کمر چقدر است؟

تزریق پی آر پی به ستون فقرات کمر حدودا یک ساعت طول می‌ کشد.

ماندگاری پی آر پی کمر چقدر است؟

ماندگاری پی آرپی در هر فرد با توجه به عواملی مانند پاسخ‌دهی بدن بیمار، رعایت مراقبت‌های پس از تزریقمتفاوت می باشد. اما به طور کلی تا یکسال دوام خواهد داشت.

برای تزریق پی آر پی به کمر چند جلسه نیاز است؟

تزریق پی آر پی در بیشتر موارد بین یک تا سه جلسه انجام می شود.

آیا پی آر پی کمر درد دارد؟

بیشتر بیماران در جلسه اول تزریق پی آر پی برای کمر درد مختصری را تجربه خواهند کرد. البته در صورت درد مزمن در ناحیه کمر بسیاری از پزشکان از دوز بسیار کم بیهوشی نیز استفاده می ‌کنند.

معایب پی آر پی کمر

تزریق پی آر پی روشی ایمن و بدون خطر بوده و اغلب عوارض آن خفیف و موقتی هستند و ظرف چند روز از بین می‌ روند. برخی از عوارض جانبی شایع پی آر پی کمر عبارتند از:

هزینه تزریق پی آر پی کمر

هزینه انجام تزریق پی آر پی به کمر بسته به تعداد کیت مورد استفاده، کیفیت کیت‌های مورد استفاده و انجام صحیح آماده‌سازی پی آر پی، شدت آسیب و تخصص پزشک متغییر می باشد و نمی توان هزینه ثابتی تعیین کرد.


تلفن : 09399545088

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل