صفحه اصلی / مطالب و مقالات / خدمات پزشکی در منزل امید / درمان آرتروز زانو با پی آر پی
درمان آرتروز زانو با پی آر پی

پی‌آرپی (PRP) یا پلاسمای غنی از پلاکت به‌ عنوان یک روش درمانی نوین برای آرتروز زانو، به‌ ویژه برای کسانی که از درد و ناراحتی ناشی از این بیماری رنج می‌ برند، بسیار کاربرد دارد. در درمان آرتروز زانو با پی‌آرپی ، پلاکت‌ های موجود در خون بیمار جمع‌ آوری شده و پس ازپروسه آماده‌ سازی، به محل آسیب‌ دیده تزریق می‌ شوند. این روش، به‌ عنوان تزریق پی‌آرپی برای مبتلایان به آرتروز زانو، باعث تحریک فرآیندهای بازسازی و ترمیم طبیعی بافت‌ ها می‌ شود. برخی از افراد ممکن است خدماتی شامل تزریق پی‌آرپی برای آرتروز زانو در منزل با کمک تیم پزشکی یا پرستاری که تجهیزات و تخصص لازم را دارند، را انتخاب کنند، هرچند که انجام این درمان در یک مرکز درمانی توصیه شده تا از دقت و ایمنی آن اطمینان حاصل شود .

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع بیماری های زانو

درمان آرتروز زانو با تزریق پی آر پی

کاربردهای پی آر پی زانو

از پی آر پی علاوه بر مفصل زانو برای درمان‌ سایر مفاصل نیز استفاده می‌شود که عبارتند از:

مزایای تزریق پی ار پی به زانو

استفاده از منابع بدن برای درمان
در پی آر پی، پلاسمای غنی از پلاکت از خون بیمار استخراج می شود. این موضوع به معنای استفاده از منبع اصلی و بدن بیمار برای ترمیم بافتها می باشد که احتمال عدم سازگاری بدن با ماده تزریق شده را کاهش می دهد.
کاهش سریع دردها و التهاب ها
پی آر پی به کاهش التهاب های بدن کمک می کند. در نتیجه درد ناشی از آرتروز و زانو درد را سریعاً کاهش می دهد.
استفاده از فرآیندهای طبیعی بدن
از دیگر مزایای پی آر پی این می باشد که بر اساس عملکرد طبیعی بدن عمل می کند و میزان پلاکت ها و فاکتورهای رشد را افزایش می دهد تا روند بازسازی بافتها به صورت طبیعی انجام شود.
بدون نیاز به عمل جراحی
پی آر پی زانو، روشی است که بدون نیاز به عمل جراحی و بیهوشی انجام می شود. این موضوع کمک می کند که بهبودی بیمار سریعتر انجام شود و فرد زودتر به فعالیتهای روزانه خود برگردد.
به حداقل رساندن وابستگی به دارو
تزریق پلاسمای غنی از پلاکت برای کنترل درد ناشی از آرتریت زانو مفید می باشد. تزریق پی آر پی زانو وابستگی به مسکن‌ها یا دیگر داروهای قوی برای رشد استخوان یا عضله را در حد چشمگیری کاهش می ‌دهد.
نتایج بلندمدت
یکی دیگر از مزایای پی آر پی این است که نتایج prp به طور پیوسته ادامه دارد و در طول زمان نیز فرد شاهد بهبودی دردها و التهاب ها خواهد بود.

تزریق پی ار پی زانو مناسب چه کسانی است؟

آیا تزریق پی آر پی به زانو درد دارد؟

درد ناشی از تزریق پی آر پی غیر قابل تحمل نمی باشد و بیشتر به آستانه تحمل درد بیمار بستگی دارد. تزریق پی آر پی به زانو با درد و سوزش کمی همراه است که به دلیل وارد شدن سوزن به داخل بافت بدن اتفاق می افتد. با این وجود، قبل از تزریق پی آر پی به زانو از بی ‌حس کننده های موضعی مانند لیدوکائین استفاده می شود تا میزان درد و ناراحتی فرد در طول تزریق کمتر شود.

آیا تزریق پی آر پی در زانو خطرناک است؟

با توجه به اینکه در عمل پی آر پی زانو از خون بیمار استفاده می‌شود ریسک‌های بیماری و حساسیت به صفر می ‌رسد. به طور کلی این روش به عنوان یک درمان ایمن و سالم شناخته شده است.

مدت زمان انجام تزریق پی آر پی زانو

انجام تزریق پی آر پی از مراحل آماده‌سازی و تزریق، حدودا یک ساعت طول می ‌کشد.

استراحت پس از عمل پی آر پی زانو

پزشکان توصیه می کنند پس از انجام تزریق پی آر پی ، بیمار یک روز را کاملا استراحت کرده و طی دو روز آینده استفاده از مفصل زانو را محدود کند، اما از این نکته که حرکت به بهبود سریع مفصل بسیار کمک خواهد کرد غافل نشوید.

آمادگی لازم قبل از تزریق پی آر پی زانو

آیا بعد از تزریق پی آر پی زانو میتوان راه رفت؟

پس از تزریق پی آر پی هیچ محدودیتی برای تحمل وزن به زانو وجود ندارد. ممکن است بلافاصله پس از تزریق کمی ناراحتی جزئی داشته باشید . اما این نباید بر توانایی راه رفتن شما تأثیر بگذارد.

مراقبت های لازم بعد از انجام پی آر پی زانو

ماندگاری تاثیر تزریق پی آر پی در داخل مفصل زانو

تاثیر تزریق پی آر پی دائمی نمی باشد و ماندگاری اثر تزریق بسته به عواملی مانند سن، تخصص جراح، سبک زندگی و شدت آسیب متغیر است. اما به طور کلی تاثیر مثبت پی آر پی تا 2سال ماندگار است.

هزینه تزریق پی آر پی زانو

هزینه تزریق پی آر پی زانو بسته به محدوده جغرافیایی، نوع مرکز درمانی، شدت آسیب، تخصص و مهارت پزشک و تعداد و نوع کیت‌های مصرفی متغیر خواهد بود.


تلفن : 09399545088

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل